Accés al contingut Accés al menú de la secció
Inici  > Actualitat  > Renfe ha registrat un increment ...
 
Dimarts, 11 d'abril de 2017

Durant el primer trimestre de l'any

Renfe ha registrat un increment del 9,1% en el número de clients que utilitzen el servei de rodalia de Barcelona

· En aquests tres mesos, 27,8 milions de viatgers s'han desplaçat en els trens de rodalia de Barcelona · 2,3 milions de nous clients s'han incorporat en aquest servei en només tres mesos


*

En els tres primers mesos de l'any, Renfe ha registrat un increment del 9,1% en els serveis de rodalia de Barcelona, el que suposa transportar un total de 27,8 milions de viatgers i la incorporació de 2,3 milions de nous clients, respecte al mateix període del 2016.
Malgrat els nombrosos episodis d'afectacions derivats de condicions meteorològiques adverses i atropellaments, el mes de març s'ha assolit una puntualitat del 94,16%.

Aquestes xifres consoliden el creixement constant que Renfe està duent a terme al servei de rodalia de Barcelona, on l'any passat es va tancar a 108,3 milions de clients i un creixement de l'1,6%.
Diàriament en hora punta matinal a l'àmbit de la primera corona metropolitana (relacions amb Barcelona des de Mataró, Granollers, Terrassa, Martorell i Vilanova) ofereix en hora punta 100.000 places.



Reducció anual de 470 milions d'euros en costos externs


Els trens de Renfe són el mitjà més còmode, sostenible, fiable i econòmic en els desplaçaments que es poden fer a Catalunya.
En matèria de sostenibilitat, el número de viatgers de Renfe equival a:

· 91 milions de circulacions de cotxes
· 2 milions d'autobusos
· Estalvi d'1,33 milions de tones CO2
· Estalvi de 470 milions d'euros en costos externs, dels que prop de 200 corresponen al canvi climàtic i 110 a la contaminació atmosfèrica local