• Imprimeix

R11-RG1-R2: A partir del 21/9, modificació d'horaris per obres de renovació de via entre Maçanet-Massanes i Caldes de Malavella

Des del 21 de setembre i fins el mes de març de l’any vinent es portaran a terme els treballs de renovació de travesses i balast en el marc del projecte de renovació integral de la via en aquest trajecte

*

Adif executarà entre el proper 21 de setembre i fins el mes de març de l’any vinent dues noves fases del projecte de renovació integral de via en el tram Maçanet-Caldes de Malavella, a la línia d’ample convencional Barcelona-Girona- Portbou.

Adif està realitzant un gran esforç de planificació per compatibilitzar l’execució d’aquests treballs amb l’explotació ferroviària, garantint en tot moment la circulació de trens per tal de reduir al màxim les afeccions als serveis comercials de viatgers. Per aquest motiu s’han programat diferents períodes per dur a terme les obres d’aquestes dues fases, actuant primer en una de las dues vies generals de circulació per a, posteriorment, realitzar-les a l’altra via. 

Donada la necessitat d’actuar en l’àmbit de la plataforma ferroviària i d’implantar limitacions temporals de velocitat per garantir la seguretat del trànsit de trens i de les obres, l’execució dels treballs comportaran una limitació de la capacitat a la infraestructura en aquest tram, generant una modificació dels horaris de les línies R11 i RG1 de Rodalies de Catalunya amb un increment del temps de viatge de 8 minuts respecte el servei habitual. Malgrat els canvis a les condicions de circulació es manté l’oferta actual en ambdues línies, excepte els diumenges i festius que deixarà de circular un tren per sentit a la relació Barcelona – Girona.

Renovació integral de via

Aquest projecte, que representa una inversió superior als 17 milions d’euros, té com a objectiu optimitzar l’estat de les instal·lacions ferroviàries, augmentant la seva qualitat, disponibilitat i solidesa. D’aquesta forma, es contribuirà a incrementar el confort, seguretat i regularitat de la circulació de trens en un tram que registra una elevada densitat de trànsit, contribuint a més a reduir els temps de viatge i les necessitats de manteniment. 

Aquestes obres, iniciades la passada primavera, han permès fins la data renovar 16.100 m de carril a les dues vies generals de circulació, així com la superestructura de via (carril, balast i travesses) en 830 m i 620 m, respectivament, de les vies secundàries de les estacions de Maçanet-Massanes i de Caldes de Malavella. 

En les dues properes fases, es durà a terme la renovació de 28 quilòmetres de carril de les dues vies generals, la col·locació de 23.000 travesses, i la depuració i millora de la capa de balast que sustenta la via amb l’aportació de 24.000 m3 d’aquest material en una longitud de 22 quilòmetres. 

Per dur a terme aquestes operacions, s’utilitzarà maquinària especialitzada i pesada de grans dimensions i a més es contempla la realització de les operacions per a garantir els òptims paràmetres geomètrics de les noves instal·lacions de via.

Data d'actualització:  17.09.2018