Accés al contingut Accés al menú de la secció
Inici  > Atenció al client  > Preguntes Freqüents
 

Preguntes Freqüents


Quants mapes de zones hi ha?

Hi ha dos mapes de zones (servei de rodalia de Barcelona i xarxa integrada ATM), perquè hi ha dos tipus diferents de bitllets: els títols d'un sol mode (només per al servei de rodalia) i els títols integrats (ATM) amb els quals es pot utilitzar tota la xarxa en l'àmbit tarifari integrat. Per cada tipus de bitllets s'ha de utilitzar el mapa corresponent.

 

Com es comptabilitzen les zones?

S'han de comptabilitzar les zones que es travessen des de l'origen fins a la destinació. Amb el mapa de rodalia es comptabilitzen les zones diferents per les quals passa el trajecte, fins a un màxim de 6 zones. Amb el mapa de l'ATM es comptabilitzen en funció del nombre de zones del trajecte fins a un màxim de 6.

 

Quin tipus de bitllet em convé?

Depèn, en primer lloc, si hem d'agafar només el servei de rodalia o altres tipus de transport (metro, autobús, tramvia) Després dependrà del nombre de viatges que hem de realitzar durant una setmana, un mes, un trimestre. Podeu consultar tots els preus i les condicions en l'apartat de Tarifes d’aquesta web. Les tarifes bàsiques també figuren en el cercador d'horaris i itineraris.

 

El bitllet senzill és integrat?

No. El bitllet senzill és d'un sol mode (només per un operador: Rodalia, Metro, etc.) i no és integrat.

 

Els nens han de pagar bitllet?

Els nens han de pagar bitllet a partir dels 4 anys, com a la resta dels operadors de la Regió Metropolitana de Barcelona.
 

Quina és la utilització correcta dels títols de transport?

- El títol de transport ha de ser vàlid per a les zones del viatge a realitzar.
- Sempre s'ha de validar abans de començar el viatge i a tots els transbordaments.
- Els títols personalitzats (Abonament Mensual, Abonament Trimestral , T-Mes, T-Trimestre, T-Jove, i T-12) han d'anar sempre acompanyats del DNI o document acreditatiu del titular. No es pot viatjar amb un títol personalitzat d’una altra persona.
- Els títols bonificats de famílies monoparentals i nombroses han d'anar sempre, a més, amb el carnet de família nombrosa o monoparental.

 

Quina validesa tenen els bitllets?

Depèn del tipus de títol o abonament. Podeu consultar les condicions i validesa de cada títol a l'apartat de Tarifes d’aquesta web.

 

Fins quan es poden utilitzar els bitllets integrats adquirits durant l'any anterior?

Fins al 28 de febrer de l'any següent, llevat les targetes T-Trimestre i T-Jove, que són vàlides fins al 31 de març de l'any següent i la T-12 que té la seva pròpia caducitat.
 

He perdut la meva targeta personalitzada. Puc demanar un duplicat?

La pèrdua o sostracció d'una targeta personalitzada no és objecte de bescanvi ni dóna dret a obtenir-ne una altra; l'anotació de les dades del titular no consta dins la banda magnètica i és únicament als efectes d'acreditació de la seva titularitat, en cas de ser demanades per la inspecció del transport.

 

Volem viatjar en grup. Hi ha algun bitllet especial?

Amb les noves tarifes, aprovades per la Generalitat de Catalunya, vigents des de l'1 de gener de 2013, s'han modificat les condicions d'ús de l'abonament de 10 viatges i han estat introduïdes millores que permeten més flexibilitat i adaptació a les necessitats de mobilitat per donar cobertura, entre altres casos, als viatges en grup. En aquest sentit, l'abonament de 10 viatges , tant pel servei de rodalia com per als serveis regionals, ha ampliat la seva validesa a 90 dies i es un títol multipersonal , oferint uns descomptes sobre el preu del bitllet senzill que oscil·len entre el 25 % i el 40 %, segons el recorregut a realitzar. És el títol idoni per als viatges en grup que no requereixen una sol•licitud o una autorització prèvia.

 

Podem viatjar més d'una persona amb un títol de transport?

Sí, sempre que el títol no sigui personal, que el nombre de validacions fetes equivalgui al nombre de persones usuàries que facin el mateix trajecte (igual origen i destinació).
 

Puc canviar un títol de transport multiviatge que ja està utilitzat o malmès?

Tal i como s'especifica al revers dels bitllets, d'acord amb les condicions generals d'ús, els títols malmesos, perduts o sostrets no donaran dret a canvi, igual que els caducats i utilitzats parcialment.

 

He comprat una T-10 de 3 zones a una màquina d’autovenda i m'ha donat una T-10 d'1 zona, però m'ha cobrat la de 3 zones.

Si heu obtingut una T-10 d'1 zona és probable que, per error, hagueu demanat el nombre de títols en el lloc del nombre de zones i hagi agafat només el primer títol emès i els altres han quedat a la màquina. En aquest cas, si teniu tots els títols, podem fer un canvi o devolució. Es pot comprovar fàcilment aquesta incidència pels imports, que són diferents en els dos casos.

 

Què és un bitllet combinat?

És un bitllet amb preus molt atractius que inclou el desplaçament d’anada i tornada en tren i l'entrada a un museu, parcs aquàtics o temàtics, estacions d'esquí, etc. Podeu trobar tota la informació en l'apartat "Bitllets Combinats" d'aquesta web.

 

On es poden comprar els bitllets combinats?

A totes les estacions que disposin de venda personal a les taquilles i a les màquines d'autovenda.

 

Els bitllets combinats, tenen altres descomptes?

Aquests tipus de bitllets tenen unes condicions específiques amb uns descomptes molt atractius i no es poden aplicar descomptes addicionals.

 

He pujat al tren sense bitllet o sense cancel·lar-lo o amb zones incorrectes i el personal d’inspecció ha establert el pagament de la percepció mínima. Puc fer les meves al·legacions per anul·lar aquesta percepció mínima?

Podeu fer les al·legacions que considereu oportunes (a través del formulari d’aquesta web o dels llibres de reclamacions a les estacions) i podem analitzar el seu cas. Només en les situacions en què hi hagi hagut un error per part del nostre personal d'inspecció procediríem a l'anulació del seu expedient.

 

Puc fraccionar el pagament de la percepció mínima?

No és possible. Té la possibilitat d'efectuar l'abonament immediat en metàl·lic al nostre personal d'inspecció amb un descompte del 50 %.

 

Puc fer el pagament de la percepció mínima amb el 50% de descompte amb targeta de crèdit?

L'abonament immediat només es pot realitzar en efectiu.

 

He perdut un objecte personal al tren o a una estació. Què puc fer?

Heu d’emplenar el formulari específic de l'apartat "Objectes perduts" d'aquesta web. Amb la seva informació comprovarem si hi ha concordança amb els objectes trobats. En cas afirmatiu, ens posarem en contacte amb vostè perquè el pugui recuperar. No cal duplicar les comunicacions amb altres formularis.

 

El meu tren ha arribat més de 15 minuts tard. Puc demanar alguna compensació?

Podeu demanar la Devolució Xpress (1 viatge durant un mes) a l'arribada del seu tren a l’estació de destinació. Podeu consultar els detalls i les condicions d'aquest servei comercial en l’apartat "Devolució Xpress" d’aquesta web.

 

No he demanat la Devolució Xpress a l’estació perquè hi havia cua. Pot demanar-la després?

Un dels requisits de la Devolució Xpress és que el client ha de presentar el seu bitllet cancel·lat a l'estació en què finalitzi el seu viatge, immediatament després de l'arribada del tren.

 

He arribat tard i la meva estació de destinació està tancada. Puc demanar la Devolució Xpress a través del web?.

Sí. Només es pot demanar al web en el cas en que l'estació de destinació final del seu viatge estigui tancada. Podeu consultar l'apartat “Devolució Xpress” d’aquesta web per formalitzar la solicitud. És imprescindible adjuntar una imatge del bitllet per les dues cares.

 

He arribat tard però no vull la Devolució Xpress. Puc demanar l'import en efectiu del bitllet?

En aquest cas, s'apliquen les condicions generals d'utilització dels serveis de Rodalies de Catalunya: si el retard és superior a 30 minuts, us abonarem el 50% del bitllet i si, és superior a 60 minuts, el 100%. Sempre ens heu d'enviar els bitllets originals.

 

Com puc consultar els horaris?

Els horaris de rodalia de Barcelona i dels serveis regionals estan al cercador de la pàgina d'inici d'aquesta web i en format PDF.

 

Puc consultar els preus del servei de rodalia de Barcelona?

Els preus per zones tarifàries de tots els títols de transport estan en l'apartat "Tarifes" d'aquesta web, tant els bitllets d'un sol mode de rodalia com els integrats de l'ATM. Quan es fa una consulta al cercador d'horaris i itineraris apareixen les zones tarifàries i els preus bàsics per les dues opcions de bitllets vàlids per al trajecte seleccionat.

 

Puc consultar els preus dels trajectes de regionals?

Els preus de tots els títols de transport estan en l’apartat "Tarifes" d’aquesta web. Quan es fa una consulta al cercador d'horaris i itineraris apareixen els preus bàsics vàlids per al trajecte seleccionat.

 

Puc pujar la bicicleta al tren?

Es permet el transport gratuït de bicicletes a totes les línies i sense limitacions horàries sempre que l’ocupació ho permeti. La persona que porti una bicicleta ha de mantenir en tot moment l’atenció necessària per garantir la seguretat i comoditat de la resta de passatgers. Excepcionalment, el nostre personal pot no autoritzar l’accés als trens amb una ocupació alta de viatgers. 

Les bicicletes plegables es consideren equipatge de mà, per tant es poden portar sempre que no ocasionin molèsties a la resta de passatgers o desperfectes al propi material ferroviari.

 

Puc viatjar amb el meu gos al tren?

Sí. A tots els serveis de Rodalies de Catalunya està permès transportar petits animals domèstics gratuïtament, en el cas del servei de rodalia, amb l'abonament previ del 25% de la tarifa base si viatja en serveis regionals. Han d'anar sota la custòdia de la persona usuària que els porti, si no s'oposen les altres persones usuàries o es produeixen molèsties a aquestes, i serà responsable el viatger o la viatgera dels danys que els animals poguessin ocasionar, sempre que l'ocupació dels trens no faci modificar aquesta condició. Els gossos han de dur morrió i cadena i han d'estar subjectats amb una corretja des del moment en què s'accedeixi a les dependències ferroviàries. Els animals petits han de viatjar dins de cistells o gàbies, però en cap cas no poden ocupar seient. Els gossos considerats potencialment perillosos per la normativa vigent no podran estar a càrrec de menors de 16 anys. La persona que els porti haurà de dur la llicència i certificació acreditativa d'inscripció en el registre municipal i la corretja haurà de ser, com a màxim, de dos metres. En qualsevol cas, només s'admetrà un sol animal per persona usuària. També s'admet el transport de gossos guia d'invidents que poden acompanyar gratuïtament el seu titular.

 

He fet una queixa en el Llibre de reclamacions d’una estació i estic esperant la resposta.

Us agrairem que no dupliqueu les reclamacions. Donarem resposta a la primera queixa realitzada, en aquest cas la del Llibre de reclamacions, com més aviat millor.

 

He fet una queixa i em demanen una documentació. On he d'enviar-la?

Els documents originals que demanem s'han d’enviar a l'adreça següent, indicant les seves dades personals i el número d'identificador de la queixa corresponent:
Gerència de Rodalies de Catalunya
Departament Comercial
Estació de Barcelona Sants
Plaça dels Països Catalans s/n
08014 Barcelona

 

He tingut un accident al tren a l'estació. Què he de fer?

Heu d'adreçar-vos a qualsevol estació amb personal per emplenar el "Comunicat d'accidents" a disposició del públic (hi ha un termini màxim d'un any per fer-ho). Una vegada tramitat, la companyia asseguradora es posarà en contacte amb la persona accidentada. No cal fer cap reclamació escrita ni emplenar el formulari del web per aquest tràmit.

 

No estic d’acord amb la resposta de la companyia asseguradora. Què puc fer?

Si no esteu d’acord amb la resposta, podeu adreçar-vos a la nostra Assessoria Jurídica que té l’adreça següent:
Renfe Operadora
Asesoria Jurídica Corporativa
Av. Pío XII, 110
28036 Madrid

 
Data d'actualització: 26.01.2013