Accés al contingut Accés al menú de la secció
 

Trens

 

Servei de rodalia de Barcelona 

    Civia, la nova plataforma tecnològica per a trens de rodalia, adquirida a partir de l'any 2000, ofereix un servei de qualitat orientat al confort, l'eficiència i la millora de les prestacions comercials.
    L'adquisició d'unitats de dos pisos l'any 1990 es va realitzar per les seves característiques específiques que oferien la solució òptima per resoldre el transport de viatgers.
    La concepció i el desenvolupament del projecte tècnic i constructiu de la sèrie 447 va tenir lloc els anys 1991 i 1992. Aquests trens, concebuts i dissenyats per CAF en la seva part mecànica i d?equips auxiliars i per Siemens en la part de l'equip elèctric de control i potència, han estat construïts per ADtranz, CAF, Geca i Siemens.

    Serveis regionals 

      Els trens de la sèrie 470 són el resultat de la remodelació de la sèrie 440, que es va actualitzar a mitjan dels anys 90 tant a l'interior com a l'exterior. El canvi més important va ser la dotació d'aire condicionat i un nou interiorisme, amb l'eliminació de les parets de les plataformes per aconseguir un únic saló diàfan per cotxe.
      La nova sèrie 449 és una adaptació del tren Civia de rodalia als serveis de mitjana distància que està en funcionament des de 2008.
      Construïda entre 1987 i 1991, la sèrie 448 és la tercera generació d?electrotrens de Renfe. Aquests trens aporten millores importants respecte dels models anteriors i poden arribar a circular a 160 km/h.