Accés al contingut Accés al menú de la secció
 

Sèrie 447

La concepció i el desenvolupament del projecte tècnic i constructiu de la sèrie 447 va tenir lloc els anys 1991 i 1992. Aquests trens, concebuts i dissenyats per CAF en la seva part mecànica i d’equips auxiliars i per Siemens en la part de l'equip elèctric de control i potència, han estat construïts per ADtranz, CAF, Geca i Siemens.

Dimensions, pes i places

Serie 447
Serie 447
Serie 447

Dimensions (mm)

(M)

(R)

(UT)

Longitud entre enganxalls (mm)

25.479

25.035

75.993

Amplada exterior (mm)

2.940

2.940

2.940

Alçada màxima sobre el carril (mm)

4.185

4.185

4.185

Entre centre bogis (mm)

17.400

17.775

 

Intereix de bogis (mm)

2.500

2.500

 

Diàmetre de roda nova (mm)

890

890

 

Alçada del terra sobre el carril (mm

1.150

1.150

1.150

Places (1a i 3a sèrie / 2a sèrie) 

Assegudes

78/90

78/90

234/270;

Dretes

152/123

164/145

468/391

Total

230/213

242/235

702/661

Pes (en t) 

Caixes

37,5

32,3

107,3

Bogis

21,0

13,2

55,2

Tara

58,5

45,5

162,5

Càrrega màxima

17,3/16,61

19,0/18,3

53,6/51,6

Pes màxim

75,8/75,1

64,5/63,8

216,1/214,1

 

La sèrie 447 disposa de:

  • Central d'informació del maquinista.
  • Sistema d'informació al viatger, acústic i visual.
  • Teleindicacions exteriors.
  • Megafonia i música ambiental.
  • Antiblocatge.
  • Central de seguretat.
  • ASFA.
  • Greixador de pestanya.
  • 18 portes d'accés de viatgers, d'accionament elèctric.
  • Sistema de comunicació radiotelefònica amb el lloc de comandament de circulació.
  • Enganxall del tipus Scharfenberg amb acoblament mecànic, pneumàtic i elèctric: automàtic en testeres lliures i semipermanent en testeres acoblades.
  • Per a climatització té dues unitats per cotxe que proporcionen refrigeració i calefacció: en aquest mode, es reforça amb escalfadors a nivell de la plataforma de departaments.
 

Característiques tècniques

Bàsiques 

Tensió d'alimentació: 3.000 VCC.
Amplada de via: 1.668 mm.
Potència en règim continu: 2.400 kW.
Velocitat màxima: 120 km/h.
Acceleració d'arrencada: 1,1 m/s2.
Acceleració entre 0 i 60 km/h: 0,75 m/s2
Acceleració entre 0 i 100 km/h: 0,60 m/s2.
Acceleració entre 0 i 120 km/h: 0,50 m/s2.
Desceleració normal (fre elèctric i pneumàtic): 1,0 m/s2.
Desceleració amb només fre elèctric: 0,7 m/s2.
Desceleració màxima d'urgència: 1,2 m/s2.
Arrencada en rampa de 35‰: sí.
Conducció amb velocitat prefixada: sí.

Sistemes de fre 
Fre elèctric de recuperació i/o reostàtic, amb preferència del primer sobre el segon.
Fre pneumàtic.
Fre de servei, elèctric i/o pneumàtic, tipus "blending", amb preferència del primer sobre el segon.
Fre d'estacionament per moll acumulador.
El fre de servei és combinat, elèctric i/o pneumàtic, i recupera energia en la mesura en què la catenària ho admeti.

Equips auxiliars 
Dos convertidors estàtics a 3.000 VCC, 125 KVA, amb sortides a 380 VCA i 72 VCC.
En cas d'avaria d'un convertidor, l'altre alimenta automàticament la unitat amb el 50% de climatització i enllumenat.
Bateria: Ni-Cd, 72 VCC, 55 elements, 190 A/H.

Producció d'aire
Compressor principal amb una capacitat de 1.400 litres/min a 10 bars.
Compressor auxiliar.
Assecador d'aire.

Fre pneumàtic 
De servei: control per microprocessador, comandament electropneumàtic, senyal codificat (PWM), distribuïdor C3W.
D'urgència.
D'auxili.
D'estacionament.

 
Data d'actualització: 16.12.2010