• Imprimeix

Pla d'accessibilitat

Pla d'accessibilitat de Rodalies de Catalunya

  • Assolir l'accessibilitat universal dels serveis ferroviaris.
  • Aconseguir l’autoaccessibilitat, és a dir, la plena autonomia de les persones per moure’s pels espais ferroviaris (trens i estacions) en l'àmbit de rodalia.
  • Consolidar el servei d'ajuda a les persones amb mobilitat reduïda (PMR).

Amb la incorporació de nous trens Civia (accessibles i equipats), nous trens accessibles 449 al servei regionals, i l'adaptació progressiva dels trens de la sèrie 447 i 448 del servei de regionals, el 65% dels tres de Rodalies estan adaptats.

Interior d'un tren de rodalies

A les estacions, s’està desenvolupant un Pla d’actuacions fonamentat en els següents eixos:
• Incorporació d’ascensors i rampes, per establir itineraris adaptats per a les persones amb mobilitat reduïda.
• Andanes més altes i més llargues, per facilitar l’accés dels viatgers als trens
• Adequació de passos entre les andanes.

Interior d'un tren de rodalies

Oficina Central d’Atenció (oca.accesibilidad@renfe.es), per a persones amb discapacitats, en la qual es gestionen les incidències, les reclamacions i els suggeriments relacionats amb els serveis en totes les estacions d'Adif i trens.


• Telèfon d'atenció general: 912 140 505
• Telèfon d'atenció per a discapacitats visuals: DTS 900 400 555
• Adreça electrònica: oca.accesibilidad@renfe.es