Accés al contingut Accés al menú de la secció
Home  > News  > Servei alternatiu per carretera ...
 
Tuesday, 25 July 2017

Servei alternatiu per carretera entre Reus i Marçà-Falset per obres de millora a la infraestructura

• Entre el 29 de juliol i el 3 de setembre es mantindrà aquesta modificació a la línia R15 (Estació de França – Riba-roja d'Ebre per Tarragona i Reus) • Les actuacions, que reafirmen el compliment dels compromisos del Ministerio de Fomento amb el pla d'inversions a la xarxa de Rodalies de Catalunya, consisteixen en la modernització de la via al túnel de l'Argentera per suprimir la limitació temporal de velocitat existent


*

Entre el 29 de juliol i el 3 de setembre, Adif executarà obres de millora i condicionament en el túnel de l'Argentera, situat en el tram Pradell-Riudecanyes de la línia d'ample convencional Barcelona-Móra la Nova-Saragossa.

Donada la necessitat d'actuar en l'àmbit de la infraestructura ferroviària, aquestes obres comportaran la interrupció de la circulació ferroviària en el trajecte Reus – Marcà – Falset de la línia R15 de Rodalies (Estació de França – Riba-roja d'Ebre per Tarragona i Reus). Per tal de reduir l'afectació al servei, Adif ha planificat l'execució d'aquests treballs en època estival, en el que hi ha una menor demanda.



Durant aquest període i per facilitar la mobilitat dels clients, Renfe ha establert la següent programació per als trens de la línia R15:

Sentit sud (Barcelona – Riba-roja d'Ebre)

- Barcelona – Reus: Servei habitual en tren

- Reus – Marçà-Falset: Servei alternatiu per carretera

- Marçà-Falset – Riba-roja d'Ebre – Casp – Saragossa: Servei habitual en tren

Sentit nord (Riba-roja d'Ebre – Barcelona)


- Saragossa – Casp – Riba-roja d'Ebre – Marçà-Falset: Servei habitual en tren

- Marçà-Falset – Reus (no inclosa): Servei alternatiu per carretera fins a destinació

- Reus – Barcelona: Servei habitual en tren



Aquesta reprogramació dels serveis permet mantenir els horaris habituals en el trajecte Reus – Barcelona, el que registra el moviment més elevat de viatgers en aquesta línia.

 

Per motius operatius, els viatgers de Les Borges del Camp podran iniciar i finalitzar el seu recorregut en tren.

També s'ha establert un dispositiu amb personal d'informació i atenció al client que orientaran als clients a les estacions de Reus i Marçà-Falset i en el transbordament bus-tren o viceversa. Per a garantir aquest servei alternatiu, Renfe disposarà de serveis d'autocar per transportar els viatgers afectats.

Tota la informació sobre aquesta modificació del servei es podrà consultar als webs www.rodaliesdecatalunya.cat, www.renfe.es i www.adif.es (apartat Estat de la Xarxa), al telèfon d'informació 900 41 00 41, a les Apps Rodalies de Catalunya i Adif en tu móvil, així com a les xarxes socials (@rodalies @renfe i @adif).

Millora de la infraestructura al túnel de l'Argentera

Les operacions consistiran a modernitzar la infraestructura de via en aquest punt, que, amb una longitud de 4.044 m, és el túnel no urbà de la xarxa d'ample convencional més llarg de Catalunya i el tercer d'Espanya.

Gràcies a aquesta actuació, que té un pressupost superior als 2 milions d'euros (inclosos els materials), se suprimirà la limitació temporal de velocitat (LTV) existent en aquest punt, amb la conseqüent millora de les condicions de circulació tant per als serveis de viatgers, que també es beneficiaran d'una reducció dels temps de viatge, com per a les circulacions de mercaderies.

Els principals treballs comprendran la renovació d'una tercera part de la superestructura de via del túnel i la rehabilitació de la part restant amb l'objectiu de millorar l'índex de qualitat i seguretat del trànsit ferroviari. Per a això, es durà a terme la substitució i rehabilitació del carril i les travesses; el sanejament de la capa de balast, eliminant a més la contaminació i les restes de determinats materials com el carbó; l'optimització dels paràmetres geomètrics de la infraestructura, i la millora del sistema de drenatge.

Un cop completats aquests treballs, es realitzaran les operacions tècniques per verificar l'òptim comportament de les instal·lacions i obres complementàries en els sistemes d'electrificació, seguretat i comunicacions abans de restablir la circulació.

L'execució d'aquesta actuació reafirma el compliment dels compromisos del Ministerio de Fomento amb el pla global d'inversions que està impulsant a la xarxa de Rodalies de Catalunya per modernitzar les infraestructures, amb l'objectiu de prestar un servei de majors índexs de qualitat, eficàcia i eficiència. En el marc d'aquest pla, l'actuació que es durà a terme al túnel de l'Argentera s'uneix a altres obres ja finalitzades, en execució i previstes a la línia R15 i que inclouen tots els àmbits del sistema ferroviari (infraestructures, via, electrificació i instal·lacions de seguretat).